05 вересня 2012 року Кабінетом Міністрів України прийнято Постанову №824 "Деякі питання державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень”. Даним нормативно - правовим актом вносяться зміни щодо проходження державної реєстрації прав на нерухомість та на нерухоме майно, яке нерухоме майно стало предметом податкової застави.
Також визнано такими, що втратили чинність Постанову Кабінету Міністрів України від 26 травня 2004 р. № 671 «Про затвердження Тимчасового порядку державної реєстрації правочинів» та Постанову Кабінету Міністрів України від 31 березня 2004 року "Про затвердження Тимчасового порядку державної реєстрації іпотек”.
Зміни суттєво полегшать життя громадянам, наприклад у результаті дарування чи купівлі-продажу нерухомого майна громадянам не доведеться звертатися до нотаріуса з необхідністю вносити відповідну угоду до Реєстру правочинів, а згодом, отримавши витяг з цього реєстру, звертатися до бюро технічної інвентаризації, щоб зареєструвати права на це майно. Оскільки з 1 січня 2013 року набудуть чинності чергові законодавчі зміни, які покладуть на нотаріусів функції спеціального державного реєстратора прав на нерухоме майно. З початку наступного року громадяни зможуть проводити державну реєстрацію прав власності та інших речових прав на нерухоме майно безпосередньо в нотаріуса.
Крім того, з Порядку ведення Державного реєстру обтяжень рухомого майна затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 5 липня 2004 р. № 830 вилучено положення щодо поширення права податкової застави на будь-які активи платника податків, включаючи нерухоме майно.
Таким чином Кабінет Міністрів врахував рішення Конституційного Суду України від 24 березня 2005 року № 2-рп/2005, згідно з яким поширення права податкової застави на будь-які види активів платника податків, незалежно від суми податкового боргу, порушує справедливе вирішення питань застосування права податкової застави, тобто є неконституційним.
Уточнено перелік документів, які подаються для проведення державної реєстрації прав власності на новозбудований чи реконструйований об’єкт нерухомого майна. Зокрема, встановлено, що технічний паспорт подається лише для проведення державної реєстрації права власності на новозбудований чи реконструйований об’єкт. У попередній редакції Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень вимагалося подання документа, що містить технічну характеристику об'єкта нерухомого майна і формується за результатами проведення його технічної інвентаризації для проведення державної реєстрації права власності на житловий будинок, будівлю, споруду (їх окрему частину), квартиру, житлове та нежитлове приміщення.
Дана постанова Кабінету Міністрів України набуде чинності з 1 січня 2013 року, одночасно з запровадженням в країні нової системи реєстрації прав на нерухоме майно.
Головний спеціаліст відділу державної реєстрації
речових прав на нерухоме майно реєстраційної
служби Мостиського РУЮ
М.Поліщак
|