Антикорупційний контроль
як один із способів забезпечення законності полягає в тому, що суб'єкт контролю
має здійснювати облік та перевірку того, як контрольований об'єкт виконує
покладені на нього завдання та реалізує свої функції щодо протидії корупції
серед державних службовців під час реалізації управлінської діяльності у сфері
(далі – антикорупційний контроль). Антикорупційний
контроль поділяється на державний та громадський. Державний контроль здійснюється всіма органами держави в
межах своєї компетенції і полягає в забезпеченні додержання всіма державними
службовцями законів України "Про державну службу”, "Про боротьбу з корупцією”
та іншого антикорупційного законодавства, а також етики поведінки державного
службовця. Громадський
антикорупційний контроль знаходить свій прояв в діяльності громадських
організацій та об'єднань, засобів масової інформації, у зверненнях, заявах (в
т.ч. скаргах) громадян щодо фактів корупційних проявів серед державних
службовців під час реалізації ними управлінської діяльності. До суб'єктів здійснення заходів антикорупційного контролю
належать:
- вищі
органи державної влади України (Президент України, Верховна Рада України
та Кабінет Міністрів України);
- органи
державної виконавчої влади певної галузі та вищі органи державної
виконавчої влади цієї галузі, а також їх посадові особи в межах своєї
компетенції щодо конкретної сфери управлінської діяльності або окремих
державних службовців;
- органи
державної виконавчої влади певної галузі та органи державної виконавчої
влади, а також їх посадові особи, які наділені правом здійснювати
надвідомчий (функціональний) державний контроль за певним видом діяльності
у різних сферах державного управління (фінансовий, податковий, санітарний
тощо) щодо конкретного виду управлінської діяльності;
- органи
місцевого самоврядування;
- правоохоронні
органи (прокуратура, СБУ, МВС, податкова міліція та інші);
- громадські
організації (об'єднання), засоби масової інформації;
- громадяни.
Основними формами
спільного здійснення такого контролю є:
- постійне
інформування щодо виявлених одним з органів причин та умов корупції в
даній сфері;
- проведення
спільних перевірок стану дотримання законодавства щодо протидії корупції в
даній сфері;
- розробка
спільних правових та організаційних заходів щодо протидії корупції в даній
сфері;
- передача
правоохоронним органам матеріалів про конкретні факти вчинення корупційних
правопорушень для притягнення винних до встановленої законом відповідальності.
З метою забезпечення
ефективності та дієвості антикорупційного контролю суб'єкти його здійснення
повинні дотримуватися наступних вимог:
- здійснювати
контроль своєчасно, безперервно, регулярно і систематично та в повному
обсязі;
- забезпечувати
об'єктивність при проведенні контролю, сприяти формуванню особистої
відповідальності й дисципліни;
- здійснювати
контроль оперативно, дієво і гласно на всіх етапах управлінської
діяльності.
Начальник Мостиського
районного управління юстиції
Львівської області
М.М.
Гандз
|