Сьогодні в українському суспільстві існує таке негативне явище, як насилля, тобто дія чи бездіяльність, що спричиняють або здатні спричинити фізичні, психічні ушкодження особистості.
У підлітковому віці діти схильні наслідувати поведінку, вчинки своїх рідних, кумирів, інших людей тощо. На жаль, сучасні діти мають дуже багато прикладів розв’язання проблем дорослого життя за допомогою насильства.
Хлопці вдаються до агресивної поведінки, що є для них елементом самоствердження, демонстрації дорослості, змужніння, втричі частіше, ніж дівчата.
Дедалі частіше дитячі бійки переростають у жорстокі розправи, учасники яких часто перебувають під дією алкоголю й наркотиків.
П’ята частина дівчат «самостверджуються» також за допомогою кулаків.
Найнижчий показник бійок у першокурсників ВНЗ ІІІ–ІV рівнів акредитації в більшій мірі зумовлений підвищенням рівня соціальної зрілості студентів. Проте слід зауважити, що бійок серед хлопців цієї вікової категорії менше, порівняно з десятикласниками, а показник щодо бійок серед дівчат майже не змінився.
Знущання в школах – це один з найнебезпечніших видів насильства. Якщо діти потрапляють в такі ситуації кілька разів – це свідчить про те, що у школах потрібно змінити чимало. Сьогодні існують три способи попередити знущання, всі три потрібно застосовувати. Перший спосіб: загальні застереження до всіх учнів, емоційне та соціальне виховання. Друге застереження стосується учнів у групі ризику, і третє – до кривдників та їхніх жертв, їхній відсоток невеликий, однак ми стали свідками суттєвих проявів насильства. Насильство не стається лише в класі. Воно трапляється з учнями, які почуваються відокремленими від інших, які змінюються, стають сумними, починають гірше навчатись.
Начальник управління юстиції М.М. Гандз
|