Облік актів законодавства
Акти законодавства
України, що надходять до місцевих органів виконавчої влади, територіальних
(місцевих, регіональних) органів центральних органів виконавчої влади,
державних господарських об'єднань, підприємств, установ та організацій
підлягають обліку.
Облік актів
законодавства здійснюється шляхом ведення:
- систематичної
картотеки;
- журналу обліку
актів законодавства України;
- журналу обліку
міжнародних договорів;
- контрольних
примірників актів законодавства України.
1) Ведення
систематичної картотеки.
Відповідно до
„Класифікатора галузей законодавства", затвердженого наказом Міністерства
юстиції від 02.06.2004 № 43/5 (далі Класифікатор) на кожний акт законодавства
України створюється картка обліку (додаток 1). У картці обліку зазначаються код
акта (розділу, статті, частини, пункту), вид акта, видавник, дата, номер,
назва, джерело опублікування. У разі присвоєння акту законодавства України
декількох кодів, кількість карток обліку повинна відповідати кількості
присвоєних кодів (кожна облікова картка містить один код).
Акти законодавства класифікуються відповідно до Класифікатора галузей
законодавства України, затверджений наказом Міністерства юстиції України від 2
червня 2009 року № 43/5, який вміщує перелік розділів і підрозділів. Розділи і підрозділи Класифікатора мають
цифрові позначення - коди. Коди проставляються на полях тексту акта
законодавства. Код присвоюється акту в цілому, а також його розділам, статтям,
частинам, пунктам. Коди проставляються проти окремих частин акта законодавства
(статей, частин, пунктів).
Картки обліку
картотеки на паперових носіях розміщуються в картотеці згідно із зазначеними на
них кодом у відповідному розділі та підрозділі у хронологічному порядку за
видом акта законодавства. Розділи і підрозділи стстематичної картотеки
розділяються картками-роздільниками, які повинні бути на 1,5 см. вище облікових
карток. На картках-роздільниках зазначаються код і назва розділу та підрозділу.
Коди розділів зазначаються також на картотечних ящиках.
Міжнародні договори України класифікуються у порядку, установленому
Положенням із зазначенням країн, дати підписання, ратифікації (затвердження,
приєднання, денонсації), набрання чинності, втрати чинності, терміну дії.
2) Ведення журналу обліку актів законодавства України (додаток 2).
Ведення журналу
обліку актів законодавства здійснюється за кожним видавником актів окремо
шляхом унесення інформації, у якій зазначаються номер, дата прийняття, дата
надходження, вид, видавник, назва, джерело опублікування актів законодавства
України в офіційних друкованих виданнях.
3) Ведення журналу
обліку міжнародних договорів (додаток 3).
У журналі обліку міжнародних договорів зазначаються: номер, дата отримання,
країна, вид, назва, дата підписання, дата ратифікації (затвердження,
приєднання), дата набрання чинності, дата денонсації, дата втрати чинності,
термін дії міжнародного договору, який обліковується.
4)Ведення
контрольних примірників актів законодавства України.
Примірники збірників актів законодавства України, видання кодексів, що
надходять до місцевих органів виконавчої влади, територіальних (місцевих,
регіональних) органів центральних органів виконавчої влади, державних
господарських об'єднань, на підприємства, в установи та організації, підлягають
обліку в Журналі обліку із зазначенням найменування, року видання, видавництва,
дати контрольного стану текстів актів.
На першій і сімнадцятій сторінках збірників актів законодавства та
юридичної літератури проставляється штамп місцевого органу виконавчої влади,
територіального (місцевого, регіонального) органу центрального органу
виконавчої влади, державного господарського об'єднання, підприємства, установи,
організації.
Підтримання текстів актів законодавства у контрольному стані можуть
здійснюватись шляхом видання офіційних друкованих видань у теках з роз'ємними
замками з підтриманням в контрольному стані: „Систематичного зібрання чинного
законодавства України", бюлетеня „Офіційний вісник України. Із
змінами", „Кодексів України."
Спеціаліст І-ої категорії Нікішина Ю.В.
|