Четвер, 05.12.2024, 04:21

Мостиське районне управління юстиції

Календар
«  Липень 2012  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 13
Гостей: 13
Користувачів: 0

Головна » 2012 » Липень » 25 » До відома органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування
11:03
До відома органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування



ВСЕУКРАЇНСЬКА

МІЖВІДОМЧА КООРДИНАЦІЙНО-МЕТОДИЧНА РАДА З ПРАВОВОЇ ОСВІТИ НАСЕЛЕННЯ

 

РЕКОМЕНДАЦІЇ

 

м. Хмельницький                                                                                                               22 червня 2012 року

 

 

«Правоосвітня діяльність територіальних органів у справах захисту прав споживачів Держспоживінспекції України, забезпечення необхідних умов для набуття широкими верствами населення правових знань та доступу громадян до джерел правової інформації з питань захисту прав споживачів»

Відповідно до статті 42 Конституції України держава захищає права споживачів, здійснює контроль за якістю і безпечністю продукції та усіх видів послуг і робіт, сприяє діяльності громадських організацій споживачів.

Задоволення потреб споживачів у продовольчих та промислових товарах, побутових і житлово-комунальних послугах має здійснюватись на основі безумовного додержання вимог щодо їх якості та безпеки.

Указом Президента України від 13 квітня 2011 року № 465 Державна інспекція України з питань захисту прав споживачів (далі -Держспоживінспекція) визначена спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів.

Серед основних завдань Держспоживінспекції є сприяння створенню необхідних умов для навчання та набуття населенням правових знань у сфері захисту прав споживачів. Також Держспоживінспекція відповідно до покладених на неї завдань організовує надання споживачам консультацій з питань захисту їх прав; надає методичну допомогу органам виконавчої влади з питань здійснення заходів щодо реалізації державної політики у сфері захисту прав споживачів; здійснює в межах своєї компетенції заходи з виробництва та розповсюдження соціальної реклами тощо.

Відповідну функцію забезпечують 27 територіальних органів Держспоживінспекції.

У І кварталі 2012 року безпосередньо до Держспоживінспекції та її територіальних органів звернулось більше ніж 5800 громадян, з них 2215 -на особистому прийомі.

За результатами розгляду більше ніж 70 відсотків звернень споживачів          задоволені. Найбільше: у Луганській (94 відсотки), Хмельницькій (88 відсотків), Київській (87 відсотків). Найменше: у Закарпатській та Тернопільській областях.

За неякісну продукцію (товари, роботи, послуги) споживачам повернуто 805 тис. грн.

Як свідчить аналіз, найбільше споживачі не задоволені якістю наданих послуг - 46 відсотків від загальної кількості, з яких у 28 відсотках випадків споживачі скаржаться на якість надання житлово-комунальних послуг, у майже 6 відсотках - на послуги зв'язку.

Кількість скарг щодо якості непродовольчих товарів сягає 29 відсотків, а продовольчих - понад 8 відсотків.

Одним із головних елементів державної політики у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів є робота щодо перебудови свідомості споживача, надання йому певного обсягу необхідних знань, вироблення відповідних навичок поводження в конфліктних ситуаціях. Тільки обізнаний у питаннях захисту своїх інтересів та прав споживач може бути дієвим елементом ринкової економіки.

Так, для запобігання причинам порушення прав громадян як споживачів, підвищення їх правової обізнаності, поліпшення поінформованості задіяні засоби масової інформації (радіо, телебачення, мережа Інтернет), проводяться «круглі столи», брифінги, прес-конференції, семінари, засідання, наради-обговорення з керівниками суб'єктів господарювання, діють громадські приймальні, «гарячі телефонні лінії», надаються консультації та роз'яснення місцевим органам виконавчої влади, споживачам та суб'єктам господарювання, проводиться робота з громадськими організаціями, запроваджено постійно діючі виставки зразків неякісних та фальсифікованих товарів, конкурси кращої продукції та товарів широкого вжитку, проводяться правоосвітні заходи у навчальних закладах.

Співробітниками територіальних органів Держспоживінспекції протягом 2012 року проведено 135 конференцій, семінарів, нарад; прочитано 40 лекцій; взято участь у 34 круглих столах, 87 прес-конференціях з представниками громадських організацій, суб'єктами господарювання, правоохоронними органами та органами місцевого самоврядування.

У засобах масової інформації опубліковано 275 матеріалів, взято участь у 47 радіоефірах та у 169 телепередачах.

Крім того, на веб-порталі Держспоживінспекції працює рубрика «Форум» для надання відповідей на актуальні запитання громадян та представників громадських організацій. Відповідна робота проводиться і на регіональному рівні.

Для забезпечення конституційних прав на письмові звернення та особистий прийом у Держспоживінспекції України та її територіальних органах у справах захисту прав споживачів працюють громадські приймальні, де здійснюється особистий прийом громадян та надаються консультації з питань законодавства про захист прав споживачів.

У Держспоживінспекціях Рівненської і Львівської областей кожний відвідувач громадської приймальні може ознайомитись із виставками недоброякісної продукції, що вилучена з торговельної мережі.

Посадовими особами Держспоживінспекції України у Луганській області забезпечено роботу виїзних приймалень; фахівцями Інспекції організовано чергування на консультаційному пункті державного підприємства «Центральний ринок міста Луганська».

Спеціалістами Держспоживінспекції у Черкаській області з окреслених питань проводились виступи та надавались консультації на центральних ринках міста Черкас.

З метою створення необхідних умов щодо набуття широкими верствами населення правових знань та доступу громадян до джерел правової інформації у сфері захисту прав споживачів та з інших питань територіальні органи Держспоживінспекції України співпрацюють з органами прокуратури, юстиції, УМВС України, територіальними відділеннями Антимонопольного комітету України, управліннями та відділами облдержадміністрації в питаннях обміну інформацією, проведення спільних перевірок, організаційних та роз'яснювальних заходів.

Одним із найбільш актуальних питань на сьогодні є дотримання, усунення порушення, захисту прав громадян як споживачів послуг, зокрема, у сфері житлово-комунального господарства. З цією метою Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України постійно надаються письмові роз'яснення громадянам та суб'єктам господарювання на листи, звернення, в тому числі, які надходять на гарячу лінію, ведеться робота з надання практичної допомоги в розв'язанні проблем соціального розвитку, а саме проводяться «круглі столи», семінари, робочі наради, колегії за участю громадськості, представників засобів масової інформації.

Основними проблемними питаннями, з якими громадяни звертаються до Міністерства, є: неякісне та не в повному обсязі надання обслуговуючими організаціями послуг з утримання будинків та прибудинкових територій; укладання у примусовому порядку договорів про надання житлово-комунальних послуг, які не відповідають типовим договорам; відсутність у місцевих бюджетах коштів на капітальний ремонт житлового фонду; недотримання законодавства при створенні ОСББ тощо.

Важливою проблемою серед мешканців відповідних територій є неналежна роз'яснювальна робота місцевими органами виконавчої влади.

Слід також відзначити, що проблеми, які потребують роз'яснень, стосуються сфер поводження з побутовими відходами, увічнення пам'яті жертв війни та політичних репресій, поховання, паркування, дорожньо-мостового господарства, зеленого господарства та зовнішнього освітлення, а також водопровідно-каналізаційного господарства, що викликане недосконалим законодавством та недостатньою інформованістю населення на місцях місцевими органами виконавчої влади, підприємствами галузі та засобами масової інформації.

Недостатня обізнаність громадян про свої права як споживачів стала поштовхом для вжиття комплексу заходів, спрямованих на всебічне роз'яснення основ правових актів про захист прав споживачів, надання відповідної правової допомоги, забезпечення доступу до правової інформації та підвищення рівня споживацьких знань, зокрема у Хмельницькій області.

У 2011 році до Інспекції з питань захисту прав споживачів у Хмельницькій області надійшло 667 звернень; 633 звернення за результатами розгляду вирішені на користь споживачів, що становить майже 94%.

Протягом 2011 року споживачам Хмельниччини надано 228 письмових юридичних консультацій, 414 консультацій та роз'яснень вимог чинного законодавства надано спеціалістами Інспекції на особистому прийомі.

Згідно зі статтею 28 Закону України «Про захист прав споживачів» органи місцевого самоврядування з метою захисту прав споживачів мають право створювати при їх виконавчих органах структурні підрозділи з питань захисту прав споживачів. Такі підрозділи функціонують в Кам'янець-Подільському, Шепетівському, Нетішинському, Славутському, Старокостянтинівському міськвиконкомах та тісно співпрацюють з Інспекцією при проведенні перевірок, а особливо при розгляді скарг споживачів.

Організація надання споживачам консультацій з питань захисту прав споживачів та реклами забезпечується, зокрема, під час роботи громадської приймальні при Інспекції з питань захисту прав споживачів у Хмельницькій області.

Важливе місце у правоосвітній діяльності Інспекції посідає співпраця із громадськими організаціями. З питань дотримання вимог чинного законодавства про захист прав споживачів підприємцями, які працюють на споживчому ринку, запроваджена тісна співпраця Інспекції з Товариством споживачів Хмельницької області.

Велика увага в розвитку освіти споживачів та роз'яснювальної роботи про необхідність вивчення основ законодавства щодо захисту прав споживачів приділяється при вихованні підростаючого покоління та формуванні правових знань в учнів та студентів загальноосвітніх, професійно-технічних та вищих навчальних закладів обласного центру.

Враховуючи викладене та висловлені пропозиції, Всеукраїнська МКМР з правової освіт населення рекомендує:

 

І Державній інспекції України з питань захисту прав споживачів, інспекціям з питань захисту прав споживачів в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі:

1.1.                   Сприяти створенню необхідних умов для набуття населенням правових знань у сфері захисту прав споживачів.

1.2.   Вживати заходів щодо забезпечення надання якісної безоплатної первинної правової допомоги споживачам.

1.3.   Поширити практику роботи виїзних консультативних пунктів з питань роз'яснення законодавства щодо захисту прав споживачів.

1.4.        Посилити роботу з підготовки інформаційно-роз'яснювальних матеріалів (брошур, буклетів, пам'яток) з питань захисту прав споживачів.

1.5.                    Висвітлювати у засобах масової інформації результати роботи з контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів.

1.6.                    Сприяти органам місцевого самоврядування у здійсненні ними повноважень щодо захисту прав споживачів.

1.7.          Налагоджувати ефективну співпрацю з громадськими організаціями  в  напрямі  просвітницької роботи   з  питань  захисту  прав споживачів.

 

II. Державній інспекції України з питань захисту прав споживачів спільно з Державним комітетом телебачення та радіомовлення України:

2.1.        Забезпечити систематичне інформування через засоби масової інформації населення про стан захисту прав споживачів у державі.

2.2.        Вживати заходів щодо розробки та розповсюдження соціальної реклами правового характеру з питань захисту прав споживачів.

 

Ш. Міністерству юстиції України, Міністерству освіти і науки, молоді та спорту України, Міністерству внутрішніх справ України, Міністерству соціальної політики України, Міністерству аграрної політики та продовольства України, Міністерству регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, Антимонопольному комітету України:

Вживати  заходів щодо проведення  спільних  із Державною інспекцією України з питань захисту прав споживачів правоосвітніх заходів.

 

IV. Республіканській, обласним, Київській та Севастопольській міським міжвідомчим координаційно-методичним радам з правової освіти населення:

4.1.                                Забезпечувати організацію та проведення спільно із територіальними органами Державної інспекції України з питань захисту прав споживачів правоосвітніх заходів з питань захисту прав споживачів.

4.2.                                У взаємодії з органами місцевого самоврядування інформувати населення відповідно до законодавства про реалізацію місцевих програм у сфері житлово-комунального господарства, а також про відповідність якості житлово-комунальних послуг нормативам, нормам, стандартам та правилам.

 

Голова Всеукраїнської

МКМР з правової освіти населення,

Міністр юстиції України                                                                                               Олександр Лавринович

 



Переглядів: 725 | Додав: Justycija | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: