П`ятниця, 10.05.2024, 11:08

Мостиське районне управління юстиції

Календар
«  Червень 2013  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » 2013 » Червень » 26 » Розгляд питань пов'язаних з проведенням державної реєстрації прав власності на нерухоме майно, яке входить до складу спадщини.
10:43
Розгляд питань пов'язаних з проведенням державної реєстрації прав власності на нерухоме майно, яке входить до складу спадщини.
Згідно Цивільного кодексу України право власності та інші речові права на нерухомі речі, обтяження цих прав, їх виникнення, перехід і припинення підлягають державній реєстрації. 

Відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» державна реєстрація прав є обов'язковою. Інформація про права на нерухоме майно та їх обтяження підлягає внесенню до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно. 

Права на нерухоме майно та їх обтяження, які підлягають державній реєстрації відповідно до Закону, виникають з моменту такої реєстрації 

Права на нерухоме майно та їх обтяження, що виникли до набрання чинності Законом, визнаються дійсними у разі відсутності їх державної реєстрації, передбаченої Законом, за умов якщо реєстрація прав та їх обтяжень була проведена відповідно до законодавства, що діяло на момент їх виникнення, або якщо на момент виникнення прав та їх обтяжень діяло законодавство, що не передбачало обов'язкової реєстрації таких прав та їх обтяжень. 

При цьому нормами Закону передбачено, що будь-які правочини щодо нерухомого майна (відчуження, управління, іпотека тощо) вчиняються, якщо право власності чи інше речове право на таке майно зареєстровано згідно з вимогами Закону. 

Також Законом визначено, що державна реєстрація прав власності, реєстрація яких проведена відповідно до законодавства, що діяло на момент їх виникнення, під час вчинення нотаріальної дії з нерухомим майном, об'єктом незавершеного будівництва проводиться нотаріусом, яким вчиняється така дія. 

Державна реєстрація прав у результаті вчинення нотаріальної дії з нерухомим майном, об'єктом незавершеного будівництва проводиться нотаріусом, яким вчинено таку дію. 

Відповідно до Закону державна реєстрація прав проводиться на підставі заяви власника, іншого правонабувача, сторони правочину, за яким виникло право, уповноваженої ними особи або державного кадастрового реєстратора у випадках, передбачених Законом. 

Згідно Кодексу здатність мати цивільні права та обов'язки (цивільну правоздатність) мають усі фізичні особи. Цивільна правоздатність фізичної особи виникає у момент її народження і припиняється у момент її смерті. 

Цивільну дієздатність має фізична особа, яка усвідомлює значення своїх дій та може керувати ними. Цивільною дієздатністю фізичної особи є її здатність своїми діями набувати для себе цивільних прав і самостійно їх здійснювати, а також здатність своїми діями створювати для себе цивільні обов'язки, самостійно їх виконувати та нести відповідальність у разі їх невиконання. 

Враховуючи наведене, у разі смерті власника об’єктів нерухомого майна, реєстрація прав на які проведена відповідно до законодавства, що діяло на момент їх виникнення, вчинення такої нотаріальної дії як видача свідоцтва про право на спадщину проводиться без державної реєстрації таких прав за померлим власником у Державному реєстрі прав. 

Законодавство у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень передбачає можливість використання нотаріусом як спеціальним суб’єктом, на якого покладаються функції державного реєстратора прав на нерухоме майно, даних Реєстру прав власності на нерухоме майно, Єдиного реєстру заборон відчуження об’єктів нерухомого майна, Державного реєстру іпотек, Державного реєстру обтяжень рухомого майна. 

Проте, при вчиненні такої нотаріальної дії як «видача свідоцтва про право на спадщину» нотаріус не матиме доступу до даних Реєстрів і відповідно не зможе отримати необхідну йому інформацію щодо об’єкта нерухомого майна з них. 

У зв’язку з цим зазначаємо, що відповідно до Закону інформаційну довідку з Державного реєстру прав на підставі письмового запиту мають право отримувати суд, органи місцевого самоврядування, органи внутрішніх справ, органи прокуратури, органи державної податкової служби, органи Служби безпеки України та інші органи державної влади (посадові особи), якщо запит зроблено у зв'язку із здійсненням ними повноважень, визначених законом. 

У разі коли при розгляді запиту про надання інформації з Державного реєстру прав у формі інформаційної довідки за відсутності відомостей у Державному реєстрі прав встановлено наявність записів про державну реєстрацію права власності або іншого речового права на нерухоме майно в Реєстрі прав власності на нерухоме майно та/або про обтяження речових прав на нерухоме майно в Реєстрах, державний реєстратор на підставі прийнятого рішення щодо отримання інформації з Державного реєстру прав за результатом розгляду запиту формує інформаційну довідку з Реєстру прав власності на нерухоме майно та/або витяг з Єдиного реєстру заборон відчуження об’єктів нерухомого майна та/або витяг з Державного реєстру обтяжень рухомого майна та/або інформаційну довідку з Державного реєстру іпотек у двох примірниках. 

Отже, у випадку необхідності одержання нотаріусом інформації щодо зареєстрованих прав та обтяжень на об’єкти нерухомого майна, що входять до складу спадщини, та права на які зареєстровані відповідно до законодавства, що діяло на момент виникнення вказаних прав та обтяжень, йому слід звертатися до органу державної реєстрації прав за отриманням інформаційної довідки з Державного реєстру прав.








Провідний спеціаліст відділу
державної реєстрації речових прав
на нерухоме майно                                                                            А.А. Собіль
Переглядів: 638 | Додав: Justycija | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: