Субота, 27.04.2024, 20:59

Мостиське районне управління юстиції

Календар
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Безоплатна первинна правова допомога


Порядок

роботи Громадської приймальні з надання безоплатної первинної правової допомоги при Мостиському районному управлінні юстиції Львівської області

І. Загальні положення

         1.1 Положення про правову Громадську приймальню при Мостиському районному управлінні юстиції Львівської області розроблено відповідно до Закону України «Про безоплатну правову допомогу» від 02.06.2011 №3460-VI, наказу Головного управління юстиції у Львівській області «Про затвердження Порядку роботи громадської приймальні з надання безоплатної первинної правової допомоги при Головному управлінні юстиції у Львівській області» від 28.10.2011 №1527, зареєстрованого в Головному управлінні юстиції у Львівській області від 18.10.2011 за № 121/1627.

         1.2 Громадська приймальня з надання безоплатної первинної правової допомоги (далі - Приймальня) створюється для надання Мостиським районним управлінням юстиції безоплатної первинної правової допомоги особам, які перебувають під юрисдикцією України.

          1.3 Приймальня утворюється за рішенням начальника районного управління юстиції.

         1.4 Особи, які перебувають під юрисдикцією України, мають право звернутися:

         1.4.1 до Громадської приймальні Мостиського районного управління юстиції для отримання безоплатної первинної правової допомоги.

 

         1.5 Основною метою діяльності Приймальні є сприяння забезпеченню правового захисту конституційних прав, свобод та інтересів громадян органами виконавчої влади, належної реалізації Закону України "Про безоплатну правову допомогу" .

 

         1.6 Приймальня здійснює такі види правової допомоги:

         надання правової інформації;

         надання консультацій і роз'яснень з правових питань;

         допомога у складенні заяв, скарг та інших документів правового характеру (крім документів процесуального характеру);

         надання допомоги  в  забезпеченні  доступу особи до вторинної правової допомоги та медіації.

 

         1.7 Діяльність Приймальні ґрунтується на принципах:

         верховенства права;

         законності;

         доступності безоплатної правової допомоги;

         забезпечення якості безоплатної правової допомоги.

            II. Організація роботи та порядок особистого прийому осіб

            2.1 Роботу Приймальні забезпечує, організовує та контролює завідувач, який призначається начальником Мостиського районного управління юстиції з числа висококваліфікованих працівників, які можуть чітко й доступно надати роз’яснення положень законодавства та консультації з питань реалізації прав і свобод людини і громадянина  та  виконання обов'язків.

            Для належної роботи Приймальні начальник управління юстиції виділяє окреме приміщення та відповідне матеріально-технічне обладнання.

            2.2 Прийом осіб, які потребують безоплатної первинної правової  допомоги, проводиться  постійно у встановлені  дні та години.

            2.3 Графік роботи Приймальні та Порядок роботи громадської приймальні з надання безоплатної первинної правової допомоги оприлюднюються у місцевих засобах масової інформації, а також вивішуються в приміщенні, у якому розміщена Приймальня, у місцях, зручних для вільного огляду та на веб – сайті Мостиського районного управління юстиції Львівської області (mostiske-ruju.at.ua.)

            2.4 Реєстрація особистого обліку прийому осіб, які звертаються до Приймальні Мостиського районного управління юстиції, здійснюється за допомогою журнальної форми реєстрації.

            2.5 Питання, з якими звертаються особи, по змозі вирішуються під час прийому в день їх звернення з урахуванням часу роботи Приймальні.

            2.6 Несвоєчасний початок приймання осіб, які звернулися, та його припинення раніше встановленого часу без поважних причин неприпустимі.

            2.7 Для забезпечення ефективної роботи Приймальні начальник Мостиського районного управління юстиції за поданням завідувача, залучає працівників Мостиського районного управління юстиції, при якому створена Приймальня, до компетенції яких належать питання, порушені особою, що звернулася, з питань:

            2.7.1 державної реєстрації актів цивільного стану – начальник відділу державної реєстрації актів цивільного стану;

            2.7.2 державної виконавчої служби – начальник відділу державної виконавчої служби;

            2.7.3 нотаріату – завідувач Мостиської державної нотаріальної контори;

            2.7.4 легалізації об’єднань громадян та реєстрації засобів масової інформації – спеціаліста 1-ї категорії районного управління юстиції;

            2.7.5 розкладу роботи та графіку прийому громадян, в тому числі і виїзного прийому громадян: роботи «гарячої» телефонної лінії, телефону «довіри» - провідного спеціаліста районного управління юстиції;

            2.7.6 системи обліку, видів інформації, яку зберігає Головне управління юстиції – провідного спеціаліста районного управління юстиції.

            2.8 Якщо під час особистого прийому встановлено, що особа потребує надання безоплатної вторинної правової допомоги, працівник, який проводить особистий прийом, зобов'язаний роз'яснити їй порядок подання звернення про надання безоплатної вторинної правової допомоги.

            2.9 Особа має право на оскарження дій працівника Приймальні у керівника Приймальні або ж у начальника управління юстиції, при якому створена Приймальня. Керівник розглядає скаргу на дії працівника Приймальні та вживає відповідних заходів до усунення порушень.

            III. Порядок розгляду звернень осіб

            3.1 Звернення про надання одного з видів правових послуг, визначених пунктом 1.6 розділу I цього Порядку, надсилаються або подаються особами безпосередньо до Приймальні Мостиського районного управління юстиції, відповідно до компетенції.

            3.2 Звернення про надання одного з видів правових послуг, визначених пунктом 1.6 розділу I цього Порядку, що стосуються осіб, визнаних судом недієздатними або дієздатність яких обмежена судом, надсилаються або подаються їх опікунами чи піклувальниками.

            3.3 Мостиське районне  управління юстиції Львівської області, при якому створена Приймальня, у разі письмового звернення осіб про надання будь-якого з видів правових послуг, визначених пунктом 1.6 розділу I цього Порядку, з питань, що віднесені до їх повноважень, зобов'язані надати такі послуги протягом 30 к. д. з дня надходження звернення.

            3.4 Якщо у зверненні особи міститься лише прохання про надання відповідної правової інформації, така правова допомога надається не пізніше ніж протягом п'ятнадцяти днів з дня отримання звернення.

            3.5 В Мостиському районному управлінні юстиції при якому створена Приймальня, забороняється встановлювати плату за надання будь-якого з видів правових послуг, визначених пунктом 1.6 розділу I цього Порядку, та за видачу особам бланків заяв, звернень, запитів, довідок, інших документів, подання яких передбачено законодавством для реалізації прав і свобод людини і громадянина.

            3.6 Якщо питання, порушені у зверненні, не належать до компетенції Мостиського районного управління юстиції, при якому створена Приймальня та до якого надійшло звернення особи, управління юстиції протягом 5 к. д. повинен надіслати це звернення до відповідного Органу та повідомити про це особу, яка подала звернення.

            3.7 Якщо під час розгляду звернення про надання безоплатної первинної правової допомоги встановлено, що особа потребує надання безоплатної вторинної правової допомоги, працівник Громадської приймальні Мостиського районного управління юстиції зобов’язаний роз’яснити особі або її законному представникові порядок подання звернень про надання безоплатної вторинної правової допомоги.

          3.8 Звернення, що не стосуються надання первинної правової допомоги, розглядаються в порядку, встановленому законодавством про звернення громадян.

            3.9 Для реалізації своїх завдань працівники Приймальні мають право:

            одержувати безоплатно для здійснення завдань, покладених на Приймальню, необхідну інформацію від державних органів, установ, організацій у порядку, встановленому чинним законодавством;

            користуватися нормативно-правовою базою, яка наявна та підтримується у контрольному стані у відповідному органі;

            на заохочення начальником Мостиського районного управління юстиції за сумлінне виконання своїх обов'язків;

            направляти особу до органу виконавчої влади, територіального органу центрального органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування до компетенції якого належить вирішення питання;

            начальник Мостиського районного управління юстиції, при якому створена Приймальня, за поданням завідувача Приймальні може залучати спеціалістів органів виконавчої влади, територіальних органів центральних органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, державних підприємств, установ, організацій (за їх згодою) до розгляду питань, що належать до їх компетенції.