Субота, 11.05.2024, 19:27

Мостиське районне управління юстиції

Календар
«  Травень 2014  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » 2014 » Травень » 20 » Роль органів юстиції у забезпеченні виборів Президента України
16:23
Роль органів юстиції у забезпеченні виборів Президента України

Стаття 38 Конституції України передбачає право громадян на участь в управлінні державними справами, у всеукраїнському та місцевих референдумах, вільно обирати і бути обраними до органів державної влади і органів виконавчої влади та місцевого самоврядування.
Свідоме застосування учасниками виборчого процесу тих чи інших норм може бути гарантією демократичних виборів.
Прийшовши на виборчі дільниці,громадяни повинні володіти інформацією щодо питань виборчого права, бути політично активними і свідомими.
Особлива роль тут належить органам юстиції. Саме органи юстиції як передбачено Положеннями про них, забезпечують інформування населення з питань держави і права, захисту прав і основних свобод людини та законодавства.
Право роз'яснювальна робота з питань виборчого законодавства здійснюється органами юстиції згідно із Законом України «Про вибори Президента України», Заходами щодо реалізації Концепції підвищення правової культури учасників виборчого процесу та референдумів в Україні, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.2001 року №88, Розпорядження Львівської облдержадміністрації від 14 червня 2013 року № 354/0/5-13 «Про затвердження програми правової освіти населення на 2013-2014 роки.».
 
Правоосвітня робота забезпечується шляхом:
•    опублікування відповідних право роз'яснювальних матеріалів у засобах масової інформації;
•    розробки та розповсюдження інформаційно-роз'яснювальних матеріалів серед населення;
•    надання консультацій під час особистого прийому керівництвом, роботи виїзних консультативних пунктів, «гарячих» телефонних ліній, через мережу громадських приймалень з надання безоплатної первинної правової допомоги (список додається);
•    проведення правоосвітніх заходів (лекцій, семінарів, «круглих» столів тощо);
•    організації виставок юридичної літератури на базі управлінь юстиції, закладів культури тощо.
 
До уваги! На офіційному веб-сайті Головного управління юстиції у Львівській області можна ознайомитися із:
•    графіками особистого прийому керівництвом Головного управління юстиції,
•    проведенням виїзних консультативних пунктів, «гарячих» телефонних ліній;
•    графіками роботи та місцезнаходженням громадських приймалень з надання безоплатної первинної правової допомоги управлінь юстиції області;
•    інформацією щодо проведення правоосвітніх заходів;
•    рубрикою «Роз'яснення виборчого законодавства».
 
 2. Компетенція реєстраційних служб органів юстиції у виборчому процесі
 
2.1. Державна реєстрація окружних виборчих комісій
  
Реєстраційні служби установ юстиції відповідно до положень про них та Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців» наділені повноваженнями державної реєстрації юридичних осіб.
Згідно статті 22 Закону України «Про вибори Президента України» окружна виборча комісія є юридичною особою.
Окружна виборча комісія утворюється Центральною виборчою комісією не пізніш як за сорок днів до дня виборів (до 14 квітня 2014 року включно) у складі голови, заступника голови, секретаря та інших членів комісії у кількості не менше дванадцяти осіб.
Набуття та припинення окружною виборчою комісією статусу юридичної особи здійснюється в порядку, передбаченому законами України, зокрема, Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», з урахуванням особливостей, встановлених Законом України «Про вибори Президента України».
 
Реєстрація окружної виборчої комісії.
Окружна виборча комісія набуває статусу юридичної особи з моменту внесення запису про включення відомостей про комісію до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.
Для внесення запису про включення відомостей про окружну виборчу комісію до ЄДР голова комісії, в разі його відсутності - заступник голови, не пізніш як на четвертий день з дня утворення комісії повинен особисто подати державному реєстратору реєстраційної служби територіального органу Міністерства юстиції України за місцем розташування окружної виборчої комісії:
- копію відповідної постанови Центральної виборчої комісії про утворення комісії. Звертаємо увагу, що одночасно з формуванням складу окружної виборчої комісії  ЦВК призначає голову, заступника голови, секретаря такої виборчої комісії (частина 8 статті 23 Закону України «Про вибори Президента України»).
- заповнену реєстраційну картку (форма № 1, затверджена наказом Міністерства юстиції України від 14.10.2011 № 3178/5).
Реєстраційний збірза проведення державної реєстрації окружної виборчої комісії як юридичної особи не сплачується(частина 4 статті 30-1 Закону України «Про вибори Президента України»).
Державна реєстрація окружної виборчої комісії як юридичної особи здійснюється у день надходження документів для проведення державної реєстрації юридичної особи.
Припинення діяльності окружної виборчої комісії.
Статус окружної виборчої комісії як юридичної особи припиняється шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців про проведення державної реєстрації припинення окружної виборчої комісії як юридичної особи (частина 5 статті 30-1Закону України «Про вибори Президента України»).
Не пізніш як через п'ять днів з дня офіційного оголошення результатів виборів Президента України голова окружної виборчої комісії, в разі його відсутності - заступник голови, звертається особисто до державного  реєстратора реєстраційної служби територіального органу Міністерства юстиції України із письмовим повідомленням про дату припинення комісії.
На підставі такого повідомлення у Бюлетені державної реєстрації друкується інформація про дату припинення окружної виборчої комісії, що є підставою для пред'явлення комісії претензій за борговими зобов'язаннями.
Плата за публікацію повідомлення у Бюлетені державної реєстрації про припинення окружної виборчої комісії не сплачується.
 
Для проведення державної реєстрації припинення окружної виборчої комісії як юридичної особи шляхом ліквідації голова комісії, в разі його відсутності - заступник голови, після закінчення процедури припинення комісії, але не раніше тридцяти днів з дня офіційного оголошення результатів виборів, повинен особисто подати державному реєстратору за місцем розташування комісії:
- заповнену реєстраційну картку (форма № 7, затверджена наказом Міністерства юстиції України від 14.10.2011 № 3178/5);
- довідку архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню;
- акт спільної перевірки фінансово-контролюючими органами. Фінансово-контролюючі органи проводять перевірки, складають відповідні акти не пізніше п'ятнадцяти днів з дня офіційного оголошення результатів виборів.
 
До уваги! Додаткові документи для проведення державної реєстрації припинення окружної виборчої комісії як юридичної особи в результаті її ліквідації не вимагаються.
 
Голова окружної виборчої комісії, в разі його відсутності - заступник голови, передає до Центральної виборчої комісії виписку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців з відомостями про проведення державної реєстрації припинення окружної виборчої комісії як юридичної особи.
 
 2.2. Збір, обробка та подання інформації про виборців органами державної реєстрації актів цивільного стану
 
Повноваження органів державної реєстрації актів цивільного стану у виборчому процесі регламентуються Законами України «Про вибори Президента України», «Про державний реєстр виборців», постановами Центральної виборчої комісії та іншими нормативно-правовими актами.
Відповідно до зазначених актів законодавства, відділи державної реєстрації актів цивільного стану під час виборчого процесу забезпечують:
1.    подання щомісячно до 5 числа відомостей про виборців, смерть яких зареєстровано протягом попереднього місяця, органам ведення Державного реєстру виборців, повноваження якого поширюється на територію, де було зареєстровано останнє місце проживання виборців, крім відомостей про виборців, останнє місце проживання яких зареєстровано за межами району, міста, в якому розташовано відділ державної реєстрації актів цивільного стану. Відомості про таких виборців подаються до органу ведення Реєстру за територіальним розташуванням відділу державної реєстрації актів цивільного стану(стаття 22 Закону України «Про Державний реєстр виборців»,  постанови Центральної виборчої комісії).
2.    подання до органу ведення Державного реєстру виборців не пізніше як за десять днів до виборів відомостей про виборців, які проживали на відповідній території та померли після останнього дня періоду, за який надавалися до органу ведення Державного реєстру виборців передбачені законом відомості(статті 34 Закону України «Про вибори Президента України»).
3.    розгляд запитів органів ведення Державного реєстру виборців щодо уточнення фактів смерті виборців(статті 23 Закону України «Про державний реєстр виборців»).
 
3. Повноваження органів нотаріату щодо реалізації Закону України «Про вибори Президента України»
 
3.1. Засвідчення справжності підпису на документах для реалізації особами прав та обов'язків, передбачених Законом України "Про вибори Президента України"
 
Одним із видів нотаріальних дій відповідно до чинного законодавства, які вчиняються органами нотаріату, є посвідчення справжності підпису на документах.
Центральною виборчою комісією розроблено Перелік виборчої документації, форми і зразки якої рекомендовані для використання під час проведення позачергових виборів Президента України від 25 травня 2014 року. Із Переліком можна ознайомитись на офіційному веб-сайті Центральної виборчої комісії: http://www.cvk.gov.ua/.
Законом України "Про вибори Президента України" із змінами передбачено, що у встановленому законом порядку засвідчується, зокрема, підпис:
•    кандидата на пост Президента України на заяві про реєстрацію довірених осіб кандидата, що подається до Центральної виборчої комісії у будь-який час після реєстрації кандидата (частина  третя статті 67 Законом України "Про вибори Президента України");
•    особи на письмовій згоді представляти інтереси кандидата на пост Президента України у відповідному виборчому окрузі, щодо якої кандидатом  на пост Президента України подано заяву про реєстрацію довіреною особою (частина третя статті 67 Законом України "Про вибори Президента України").
Враховуючи, що Закон не встановлює порядку засвідчення підписів, справжність підпису зазначених осіб може бути засвідчена в порядку передбаченому статтею 78 Закону України "Про нотаріат" та глави 7 Розділу 2  Порядку вчинення нотаріальних дій нотаріусами України, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 22.02.2012 № 296/5.При цьому текст заяви, щодо якої Законом України "Про вибори Президента України" передбачає засвідчення підпису, викладається на спеціальних бланках нотаріальних документів.
 
3.2. Нотаріальні дії щодо розпорядника накопичувального рахунку виборчого фонду
 
Згідно з чинним Законом України «Про вибори Президента України» кандидат на пост Президента України призначає з числа своїх довірених осіб:
•    не більше двох розпорядників накопичувального рахунку виборчого фонду, які мають виключне право на розпорядження згідно із законами України коштами, які надходять на накопичувальний рахунок,
•    по одному розпоряднику поточного рахунку виборчого фонду у відповідному територіальному окрузі, який має виключне право на розпорядження коштами з відповідного поточного рахунку виборчого фонду.
На таких осіб, оформляються: нотаріальна довіреність на право користування відповідним рахунком виборчого фонду кандидата та картка із зразком підпису розпорядника поточного рахунку, яка також засвідчується в нотаріальному порядку (Додаток 8 до Інструкції про порядок відкриття, використання і закриття рахунків у національній та іноземних валютах).
Оформлення зазначених документів здійснюється відповідно до Закону України «Про нотаріат» та Постанови Правління Національного банку України від 12 листопада 2003 року №492 «Про затвердження Інструкції та порядок відкриття, використання і закриття рахунків у національній та іноземній валютах» (із змінами і доповненнями).
 
Повноваження розпорядників накопичувального та поточних рахунків визначаються статтями 42 та 43 Закону України «Про вибори Президента України» та регламентуються законодавством щодо банківської діяльності, тобто банк здійснює операції,на які має право розпорядник відповідного рахунку виборчого фонду, лише після ідентифікації його особи та його особистого підпису.

 

Переглядів: 584 | Додав: Justycija | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: